vrijdag 23 oktober 2009

babydekentje

Vorige week kregen we onze vroegere buren op bezoek. Ze verwachten begin november hun 3de kindje. Alles gaat goed, wat voor hen niet evident is. Hun 2de kindje was heel erg gehandicapt en heeft na de geboorte maar een half uurtje geleefd.
Ik vroeg of ik iets mocht breien voor de nieuwe spruit en toen kreeg ik de opdracht een dekentje te breien.
Een dekentje was nu niet echt wat ik in mijn hoofd had. Maar ik kon natuurlijk niet nee zeggen. Dus ben ik de dag daarop maar meteen begonnen met het breien van blokken van de Wolhemel deken.
Dit was een KAL die liep van september 2008 tot maart 2009. Ik ben toen begonnen met een deken voor een dubbel bed en een plaid. Beiden zijn nog niet klaar omdat er altijd weer andere dringende projecten tussenkomen.
De babydeken krijgt nu absolute voorrang.

I started to knit some squares for a babyblanket. This will be for the expected baby of my former neighbourgs. The baby is expected at around november 7th, so I really have to do some speedknitting.
I will use mostly the squares of the wolhemel KAL. Last year I started a blanket for a double bed and a plaid. Due to other urgent projects I still not finished either of them. Now of course the baby blanket is top priority.


Hier zijn dan de eerste blokken :
Here are the first blocks:

Deze eerste 3 blokjes zijn modelletjes van de Wolhemel KAL :
The 3 first squares are patterns of the Wolhemel KAL:







Dit modelletje vond ik op Ravelry. Het is een model van Emily Jagos voor een pannenlap dat ik een beetje heb moeten aanpassen.
I found this pattern on ravelry. It's from Emily Jagos for a dishcloth.



En, deze hartjes is het patroon Heart van Knitty (helemaal naar beneden scrollen), een sjaal tegen borstkanker. Ik heb het patroon gewoon een paar keer herhaald. Ik vind dit het mooiste blokje tot nu toe.
And these little hearts is the pattern Heart (scroll down) from Knitty. I just repeated the pattern a few times. I think this is my nicest square until now.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten