dinsdag 30 maart 2010

Geboortekaartje


In januari werd Matteo geboren. Ik vond het geboortekaartje zo mooi dat ik er beslist iets mee moest doen.

Het duurde eventjes voor ik de juiste stofjes vond. Op de creativa beurs in Brussel stonden heel wat patchworkstandjes met prachtige stoffen en daar vond ik dan ook het geschikte materiaal. Nog een paar stofjes uit eigen voorraad er bij en hier dan het resultaat.

Ik gebruikte het kaartje door het in te scannen, te vergroten en dan de motiefjes uit te knippen. Met vliesofix vastgestreken en met DMC boduurgaren in bijpassende tinten vastgenaaid.

Is het niet prachtig?



In january Matteo was born. The birth card was so pretty that I wanted to do something with it.

I found the right fabrics at Creativa in Brussels. There were a lot of patchwork stands. Combined with some fabrics I had in my own stash, it gave this nice result.

I used the card, made a scan, made it bigger and cut out the motifs. Then used vliesofix and ironed every part. With DMC tread I fixed them in matching colors.

4 opmerkingen:

  1. Wat ziet dit er leuk uit en wat een idee...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heel leuk uit en is een heel leuk idee om het van een geboortekaartje na te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterend idee, het quiltje ziet er fantastisch uit, ga je het zelf houden of aan de ouders en de boreling geven.
    Line

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dank u voor de lieve reacties.
    Nee hoor, het is natuurlijk voor de ouders van de boreling. Gisteren is het per post vertrokken.

    BeantwoordenVerwijderen