vrijdag 25 februari 2011

T-socks

T-socks 003

Eindelijk zijn mijn liefste zijn sokken klaar. 
Begin december was ik er aan begonnen.
Ik moest een lange treinrit maken van Ciney naar Oostende en ook weer terug, dus ideaal om veel te breien.
Mijn plan was om de winterbanden van Dirkje te maken, maar helaas zat het patroon niet in mijn tasje.
Dan maar vol goede moed zomaar begonnen aan een paar voor mijn liefste.

Ik maakte een boordpatroon, omdat dit mooi strak om het been blijft zitten, maar na een paar rijen in dit patroon begon het wat saai te worden en maakte ik onder de 10R telkens een T (van zijn initiaal), 2 maal onder elkaar.
Dus links en rechts van het been kwamen er zo 4 T's te staan
Dan weer eventjes in het eerste patroon verdergebreid.
Dan een versterkte hiel die ik iets langer maakte dan normaal omdat mijn liefste een hele brede voet heeft en een forse hiel..
Zo kon ik ook meer steken opnemen en werd de voet breder dan het been
De voetzool heb ik gewoon tricotsteek gebreid en de bovenkant heb ik in het
patroon verdergebreid.
Bij de teen heb ik enkel de 2 A/6R/2A verdergezet tot het einde.

T-socks 002
T-socks 001

2 opmerkingen:

  1. Geweldig leuke sokken, hij zal er wel blij mee zijn, met liefde gemaakt en dan ook nog super warm.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar zal jouw man wel heel blij mee zijn, kan niet anders!!!

    BeantwoordenVerwijderen