zondag 13 december 2009

JEZUS, MARIA, JOZEF



Eergisteren ben ik begonnen met het aankleden van Jezus, Maria en Jozef.
Gaston had vorige week reeds de hoofden klaar en nu was het weer mijn beurt.
Eerst moest ik uit kippengaas nog armen en schouders vormen. Dit lijfje heb ik dan bevestigd op de stokken, rond de stokken een beetje buizenisolatie en dan voorzichtig heb ik het geheel voorzichtig in een verkeerskegel gestoken. Dit werkt perfect.

Omdat de hoofden vrij strak van vorm zijn, koos ik voor heel sobere stoffen die ik nog op zolder had liggen.
Ik ben eigenlijk wel heel tevreden met het resultaat.
Alleen moet het kindje Jezus nog wat dikker worden en krijgt hij misschien een ander, donkerder doek want zijn hoofdje zie je bijna niet.




This week I started to dress Jesus, Mary and Josef.
Gaston made the heads and now it was my turn again.
First I had to form the arms and shoulders with chicken wire. This body came on the the sticks, a little bit of tube insulation and then I put it in a big plastic cone.
Because the heads have a rigid form, I choose some very simple fabrics.
Finally I'm very pleased with the result.

Only Jesus has to be a bit bigger and perhaps he needs a darker cloth because you can barely see his head.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten