maandag 23 november 2009

CANADIAN SCARF


In augustus is mijn dochter 3 weken naar Canada geweest. Het doel van hun reis was de bruiloft van de zus van haar vriend.
Ik vroeg haar om canadese sokkenwol mee te brengen. Dit heeft ze niet gevonden, maar in plaats daarvan bracht ze het prachtige "sea silk" garen mee. Dit is een fantastisch garen dat heerlijk aanvoelt. Het bestaat voor 70% uit zijde en 30% uit Tencel. Deze tencel is 70% pulpwood (houtpulp?) en 30% kelp (zeewier). Het is niet alleen superzacht, maar ook ongelooflijk sterk. Je moet de draad met een schaar knippen want je krijgt het onmogelijk stuk.
Bovendien is de kleur ook ongelooflijk mooi. Het is in een soort zeeblauw met verschillende schakeringen. Echt prachtig.


My daughter went to Canada in august this year. The sister of her friend married a canadian. I asked her to bring some canadian sock yarn. She couldn't find any, but she brought this very beautiful "sea silk" yarn. This yarn is really fantastic and has such a soft feeling. It's made for 70% of silk and 30% of tencel. This tencel is 70% pulpwood and 30% kelp. Not only it is so soft, but it is also unbelievable strong. You have to use scissors to cut it, no other possible way.
The colour is also very beautifull. Difficult to get it right in a picture.


Ik kreeg een bolletje van 100 gr en ook een patroontje voor een sjaal. Ik heb dan ook geen moment geaarzeld om deze mooie sjaal te maken. Het is vrij makkelijk te onthouden en daarom heb ik dit werkje steeds in de auto gemaakt tussen Antwerpen en de Ardennen. Gisteren was het eindelijk klaar.
Morgen zie ik mijn dochter, dus ga ik haar meteen de sjaal showen.

I received a 100 gr. skein and also a pattern for a scarf. I started right away with this beautiful pattern. It's not difficult at all and therefore I only knit it in the car.

1 opmerking:

  1. Gewoonweg prachtig, ik heb even ingezoemd op de foto en zag de kleurschakering zo mooi, jammer dat ik via de computer niet kan voelen moet heerlijk zijn om zoiets speciaals te kunnen dragen

    BeantwoordenVerwijderen