donderdag 5 november 2009

MISTERY QUILT

Het is weer even geleden dat ik nog iets van de mistery quilt liet zien.
Dit blokje maakte ik, met veel zuchten en uithalen vorige week :
It's been a while since I wrote something about the mistery quilt.
I made this square last week. It took me quite some time.




Gisteren en eergisteren was het buiten vreselijk regenweer, dus veel tijd om nog eens wat te prutsen.
Eergisteren heb ik alle malletjes gemaakt en de stukjes stof geknipt. Niet te geloven hoeveel tijd daar al in kruipt. Ook begon ik al aan 1 blokje, wat ik gisteren heb afgewerkt. Dankzij de instructies van Lappenleintje was het een fluitje van een cent.

Yesterday and the day before the weather was terrible here, so I had plenty of time to work on my mistery quilt. First I made all the patches. Only this is already much time consuming. Then I started this block, which I finished yesterday. Thanks to the instructions of Lappenleintje, it was quite simple to make.




Toen koos ik een volgend blokje uit, wat naar mijn mening niet te moeilijk kon zijn. Gelukkig wist ik niet dat het me toch wel 5 uur zou kosten alvorens het af was. Ik weet niet of dit normaal is. Maar, het is wel heel leuk om te doen en het resultaat, ondanks dat het niet perfect is, mag er wel zijn. Ik streef ernaar dat alle lijntjes perfect op elkaar passen, maar tot nu toe lukt me dat nog niet echt.
Ik heb heel vaak de stiksels weer terug uitgehaald en dat kost natuurlijk heel veel tijd. Hieronder het resultaat.

Then I chose another square of the mistery quilt, one that I thought would be not too difficult. I did not know that this would take me 5 hours to finish it. Is this normal? But, it is real fun to do it. You must be very concentrated and you just forget everything else. I really want it to be perfect, with the lines nicely matching. Until now I did not succeed, but I hope it will go better by doing it more.
I had to unstitch a lot of patches and that is very timeconsuming. Here he is :



Op naar het volgende
Up to the next one now

1 opmerking:

  1. Ohhh wat een mooie blokken !!!
    Het boek de alchemist heb ik nu niet... moet het plaatje nog weghalen op mijn blog. Inderdaad was dit een schitterend boek. Ik plaats dit bericht maar met mijn engelse blog want met mijn cazwa.punt.nl kan ik geen reactie plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen