zaterdag 17 juli 2010

BABY DEKENTJE - BABY BLANKET

Vandaag moest ik nog enkel de draadjes instoppen en zo, het babydekentje is klaar.
Het is bestemd voor mijn ex-collega Ingrid, die onlangs voor het eerst oma werd.

Today I finished this baby blanket for my ex-colleague Ingrid, who became grandma for the 1st time.

Ik had al een hele tijd dit Zeeman multicolour garen in mijn voorraad liggen en wist  niet goed wat ermee te doen.
I had this Zeeman yarn in my stash for quite a while an did not know what to do with it.

Eigenlijk dacht ik er een Inga's haekelbeutel mee te maken, maar uiteindelijk werd het dit warme speeldeken.  De blokken zijn gemaakt volgens Inga's haekelbeutel model. Een heel simpel patroontje waar je niet veel moet bij nadenken.

First I thought to make another Inga's haekelbeutel, but finally it became this warm playing blanket. The squares are made from the model of Inga. A very simple pattern where you don't have to think too much.

Het was dus ideaal om te doen tijdens het WK voetbal.
Hoewel, het garen is vrij dik en soms nogal stroef om te haken. Met als resultaat dat ik tijdens de match Uruguay/Nederland er in slaagde mijn haaknaald in 2 te breken.


It was an ideal work during the Worldcup football. But the yarn was rather thick and heavy to work with. With the result that during the match Holland/Uruguay I succeeded in breaking the hook in 2 pieces.

Toch heb ik toen nog ijverig verder gewerkt met het korte stompje.
I managed to continue though with this little hook.


Voor het afboorden van de blokken gebruikte ik het ecrukleurig garen HWS Markoma Pittsburgh . Dit gaf meteen meer rust aan het deken.


For the bording I used the ecru yarn HWS Markoma Pittsburg.  It made the blanket more sober.  Can't explain it right in English. Less stress when looking at it.


Ik was eerst van plan om het deken nog eens rondom met ecru af te haken, maar toch vond ik het leuker om de kleurtjes nog eens terug te gebruiken. Gewoon een ronde vasten rondomn, afwisselend met blauw en zwart, steeds contrasterend met het aangrenzende blok.

At first I wanted to make a border with the ecru yurn as well, but I preferred to reuse the colours. So it became a simple tour of SC around using the blue and the black yarn each time contrasting with the neighbouring square.

Nu nog even nagenieten van mijn werk en maandag kan het dan de post op.
Now I'm keeping the blanket until after the week-end, so I can enjoy and look at my work a couple of days before sending it to Ingrid.

2 opmerkingen:

  1. Hoe krijg je het voor elkaar om een haaknaald te knakken, en dat je er dan ook nog meer door haakt.
    Het is een heel leuk idee om als kraamkado te schenken.Ziet er toppie uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi dekentje!!!
    Ik kan mij indenken dat je de haaknaald hebt gesloopt tijdens die wedstrijd. hahaha.
    Ik heb ak verschillende bamboe naaldjes geknakt en de metalen worden altijd krom...???

    BeantwoordenVerwijderen