woensdag 28 juli 2010

PATCHWORK FABRICS

Dit moet ik toch even laten zien.
Ik heb er een heleboel nieuwe patchworkstofjes bij.
In het leger des heils vond ik deze twee kussenslopen voor 1 Euro. De foto is een beetje flets, want de kleuren zijn eigenlijk veel levendiger.


I have to show you this.
I have a whole bunch of new patchwork fabrics.
First of all I found those 2 pillowcovers at the salvation army for only 1 Euro. The picture is a bit pale. In fact the colours are much more vivid.

Voor mijn verjaardag kreeg ik deze stofjes van mijn dochter Emilie. Het was echt een hele leuke  verrassing!


For my birthday I received these lovely fabrics from my daughter Emilie.  That was really a very nice surprise.

En omdat ik wil meewerken aan het fantastische project van Leintje, had ik nog meer stofjes nodig en ben ik op jacht gegaan in de gigantische stoffenwinkel: "stoffenverkoop" in Kapellen. Deze winkel heeft een ongelooflijk grote collectie en is bovendien helemaal niet duur. Het duurste stofje dat ik kocht was aan 6 EUR/meter, maar dan wel met een breedte van 160 cm.
Het project van Leintje: "70 keer een blijde toet" wil voor een kindertehuis in Polen 70 quilts maken, zodat elk kind eindelijk eens iets van zichzelf heeft.  Ondertussen is het aantal al wel gegroeid en zijn er dus heel veel helpende handen nodig.

Because I want to help with a project for poor kids in Poland, I was looking for some more fabrics.
The project wants to make at least 70 quilts, so that every kid can have for once something for himself.  The kids are staying at a home until they are 18 and have very little help. Only 40 Euro/kid/month.
I want to make quilt for a boy and choose these fabrics for one side.  These fabrics were really cheap. The most expensive was at 6 EUR/meter with at width of 160 cm. 

Ik wil een quilt voor een jongen maken en zocht deze stofjes uit voor 1 kant
Het wordt een reversible quilt en de andere kant krijgt dan o.a. deze stofjes :
It will be a reversible quilt and the other side will have these fabrics :

In dezelfde stoffenwinkel vond ik dit prachtige stofje.  Ik kon er niet aan weerstaan en ben van plan om er een leuke schoenenzak van te maken.  Omdat we steeds verhuizen tussen 2 plaatsen en onze schoenen volgen in een gewone plastic zak, dacht ik dat het toch wel leuk zou zijn om een speciale zak te maken.

In the same shop I found this beautiful fabric. I will make a shoe bag with it. We are always moving between 2 homes and our shoes also.  In stead of a stupid plastic bag, I thought it would be nice to have a special beautiful bag.

En dan kocht ik nog een aantal leuke stofjes voor de cat quilt bos van Ellie's quiltplace
And finally I bought these fabrics for the calt quilt bos of  Ellie's quiltplace

2 opmerkingen:

  1. Wat heb jij veel plannen zeg, heerlijk.
    De stofjes zijn heel mooi, ben zelf ook gek op stofjes.
    Heel veel plezier met het realiseren van je plannen, zal het hier t.z.t. wel zien toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke stofjes heb je gekocht en gekregen voor je verjaardag, bij deze nog gefeliciteerd daarmee.
    Ook ik doe mee met Leintje voor 70 x een blije toet, en mijn top is al klaar. Op mijn blog kun je hem zien als je wilt.
    Succes met al je plannen. Groeten Tiny

    BeantwoordenVerwijderen