zondag 4 juli 2010

WWKIP DAY

Het is al weer een tijdje geleden, maar op 12 juni hielden we met een aantal ravelry mensen de world wide knitting in public day in Namur. Overal ter wereld gaan breiers op stap om in het openbaar te breien. De ravelry groep knitter of wallonia stelde voor om samen te komen op de "place des vieux", een oergezellig plaatsje in het oude Namen.
Het was een koude, killige dag, maar toch hadden we ons geïnstalleerd onder een grote parasol waar we beschut waren tegen eventuele druppels. Gelukkig waren de weergoden ons toch welgezind.
Het was niet alleen een Belgisch onderonsje : Walen en Vlamingen; maar we hadden ook een Australische, Canadese en Française onder ons. Lang leve Raverly waar iedereen welkom is. We spraken Frans Engels en Nederlands door elkaar. Geen enkel probleem én dat de dag voor de verkiezingen!

Helaas had ik mijn fototoestel niet bij maar,
Dominique en Line waren ook van de partij. Zij namen foto's die je op hun blog kan vinden. Samen breiden we ijverig verder aan onze Laminaria, die we samen gestart waren op de Laminaria dag in Berchem op 9 mei.
Ik had ook mijn vergietmijnietje sokjes bij.

Wat is het leuk om ieders werkjes te bewonderen.Liedra,had haar prachtige citron om en was bezig met een babytruitje. lemouchon , die haar eigen garens maakt was een leuke sjaal aan het creëren, rinkchick startte met een babydeken, anderen waren prachtige sokken aan het breien. Maar, ik was vooral onder de indruk van de mooie projectbags van Line. Ze overtuigde mij dat het heus niet zo moeilijk was en een paar dagen later waagde ik mij aan mijn eerste tasje.
Eerst dacht ik, dit lukt me nooit. Maar nadien was ik niet meer te stoppen. Meteen maakte ik 4 leuke tasjes. Ze zijn ideaal om je breiwerkjes in te stoppen.







De links met beschrijving vond ik op Line haar blog. Ik zal ze hier ook even opgeven :
De eerste is een simpele tekening maar de tweede is een heel duidelijke omschrijving.
Nu ken ik het patroontje uit mijn hoofd en pas de afmetingen aan, aan de lengte van de beschikbare rits.
Het wordt bijna een verslaving, want ondertussen heb ik er nog 3 gemaakt om weg te geven.
Waar een WWKIP day al niet goed voor is! Hartelijk dank Line!

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee zo met z'n allen breien, en je hebt een leuk patroon opgedaan , ze zien er inderdaad erg handig uit.

    BeantwoordenVerwijderen