woensdag 28 juli 2010

FLOWER POWER


Een goede week geleden hadden we een hele leuke flower power party.  Een van onze vrienden werd 50 en omdat hij vroeger DJ was, kwamen we op het idee om ons te verkleden in flower power zonder dat hij zelf op de hoogte was.

Toen moest ik op zoek naar de geschikte outfit en dat is nu net niet iets wat ik in mijn kast heb hangen.
Daarom bezocht ik het leger des heils om wat kleurrijke stofjes te gaan zoeken en ja hoor, ik had veel geluk.

Voor mijn liefste vond ik een oud tafellaken voor 1 Euro.  Eerst dacht ik hiermee een hemd te maken, maar bij nader inzien was het daar toch niet echt geschikt voor. Maar het bleek perfect om olifantenpijpen mee te maken. 

Ik knipte de broekspijpen van zijn oude versleten jeans open en stikte er links en rechts driehoeken van het tafellaken tussen.


A week ago, we had a flower power party. One of our friends had his 50th birthday and because he used to be a DJ, we thought it would be a nice idea to dress in seventees theme. So I had to improvise some costumes.

For my dearest I took an old jeans and cut the legs to make some bellbottomed legs  with an old tablecloth I found at the salvation army.  I also patched a paisley motif on one leg.








Een paisley motiefje uitgeknipt uit dezelfde stof en op de linkerpijp gestikt.
Verder had hij van een oud T-shirt de mouwen en het kraagje af gescheurd en versierd met de obligate leuze "make peace not war" en het peaceteken.
Nog een bandana van het tafellaken rond zijn weelderige haardos, een echt oud rond zonnebrilletje dat hij nog vond op zolder, zijn Taizé medaille en hij was klaar.

With his flower power jeans he wore an old ragged T-shirt where he wrote the well known 'make peace not war' on it as well as the peace sign of course.

Voor mezelf vond ik ook bij het leger des heils een heel fleurige rok. Ik maakte twee armsgaten, haakte er mouwen aan en mijn flower power blouse was klaar.











Daaronder droeg ik een felblauwe, hele brede broek waar ik wat bloempjes op had genaaid.
Een witte hoed met echte margrieten erop, valse wimpers en een ronde zonnebril met gele glazen en een zelfgemaakt peaceteken, maakten het plaatje compleet.

For myself I found a flowered skirt at the salvation army shop for a couple of euro’s. I made to holes for the arms and crocheted two armsleeves.

At the end of the sleeves are a bit wider and I put in some iron wire to give it some shape.
I wore very wide blue trousers, that were decorated with some daffodils. A white hat with real daffodils, yellow round sunglasses and as  finishing touch I made a peace sign with iron wire and crocheted around.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten