woensdag 14 juli 2010

GEEN GEWONE TULP/ AN EXTRAORDANARY TULIP

In ons kleine dorpje in de Ardennen, staat een prachtig kasteel met een heel mooi park. In dit park staan een aantal heel bijzondere bomen.

In our small village in the Ardens is a beautifull castle with a wonderfull park. In that park there are very special trees.
Zo mocht ik eind juni de prachtige tulpenboom bewonderen. Deze Liriodendron Tulipiferum komt oorspronkelijk uit Noord - Amerika maar gedijt ook goed in onze streken. Hij heeft een heel specifiek gevormd blad en geeft ongelooflijk mooie tulpachtige bloemen dat ook wel een beetje aan magnolia's doet denken.

At the end of june I could admire the magnificent tulip tree. This Liriodendron Tulipiferum comes originally from North -Amercia but can also grow in our country. He has a very specific foliage and beautifull flowers that look like tulips, but make me also think about magnolias.

Ik mocht een aantal van deze bloemen knippen en heb er een paar bloemenstukjes mee gemaakt. Voor mij is er niets zo heerlijk als het maken van een bloemstukje recht uit de tuin of uit de natuur, met niets anders dan gevonden materialen.
Geniet maar mee van de pracht van deze bloemen.

I had the privilege to cut some of these flowers and made a few compositions.  I really like to make flower arrangements with materials that I can find in the garden or in nature.
Please enjoy with me the beauty of these flowers.

1 opmerking: